Corona update

Op zaterdag 5 juni zijn de maatregelen om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan versoepeld. Het is weer toegestaan om binnen te sporten. Het maximum aantal personen in een binnenruimte is verhoogd naar 50. Dit houdt in dat het nu ook weer mogelijk is om losse lessen te volgen of om bijvoorbeeld een training in te halen.

Voor meer informatie over de geldende protocollen,  klik op de linkjes naar de websites van het RIVM, NOC*NSF en de KNSB, of neem contact met ons op.

(laatste update: 12-06-2021)

Samenvatting sportprotocol

De maatregelen voor binnensporten zijn in grote lijnen ongewijzigd ten opzichte van oktober 2020. Om het overzichtelijk te houden voor de trainers en deelnemers hebben wij besloten om iedereen van 18 jaar en ouder herkenbaar mee te laten sporten door middel van een helmcap.

Hieronder staat een samenvatting van het sportprotocol.

Algemene uitgangspunten

  • Blijf thuis bij klachten en laat je testen
  • Was vaak je handen
  • Vermijd drukte
  • Houd 1,5 m afstand tot personen van 18 jaar of ouder, alleen uitzondering tot kinderen t/m 12 jaar
  • Voor iedereen van 13 jaar en ouder geldt een dringend advies een niet-medisch mondkapje te dragen in de binnenruimtes van de sportaccommodaties
  • Maximaal aantal personen in de ijshal is 30

Er is ruimte voor maximaal 4 begeleiders tijdens de training naast het ijs. Deze begeleiders helpen met de karren voor de baanbeveiliging voor en na de training.

Voor aanvang van de training:

  • Ingang van de ijshal via de entreehal
  • Maximaal 15 minuten voor de training de ijshal betreden
  • Men moet aangekleed naar de training komen, de kleedkamers zijn gesloten
  • Schaatsen aantrekken op de banken tussen de deur van de ingang en de deur naar de nieuwe uitgang (groen)
  • Voor aanvang van de training plaats je de spullen op de banken naast de nieuwe uitgang

Tijdens de training:

  • Rijders 17+ jaar houden altijd 1,5 meter afstand (2 armlengtes)
  • Neem een bidon of flesje mee voor markering plaats bij rust en uitleg
  • Volg instructies met betrekking tot veiligheid, herinner elkaar ook aan de maatregelen
  • Bij het verlaten van het ijs mag er gebruik gemaakt worden van 2 deuren, wij zetten emmers op het ijs voor de beschermers.

Na de training:

  • Schaatsen uittrekken op de banken aan de lange zijde, tussen deur naar de nieuwe uitgang en de roldeur
  • Binnen 15 minuten na de training vertrekken
  • Uitgang van de ijshal via de nooduitgang in de sluis richting de 400m baan (oranje)

Wanneer blijven we weg van de trainingen?

  • Als je klachten hebt die passen bij corona;
  • als een huisgenoot klachten heeft die passen bij corona;
  • als je in contact bent geweest met een collega/kennis/familielid die klachten heeft die passen bij corona;
  • als je terug komt uit een land waarbij in het reisadvies staat dat je in thuis quarantaine gaat;
  • als je vanuit de adviezen vanuit de overheid, het RIVM of de diverse protocollen van onze sportbonden aangeraden wordt om thuis te blijven.